Upptäck morgonträning!

Under en normal vecka har StiL pass varje vardagsmorgon. Nu under julschemat är det tre dagar i veckan, måndag, onsdag och fredag. Vi öppnar 6.45 varje vardag, och passen börjar 7 eller 7.30. Det är faktiskt en hel del som går på dessa pass, och jag gillar dom. De flesta pass är yoga, men fredagsmornar är det spinning 45 min, och det gillar jag! Med ett spinningpass direkt på morgonen kommer man verkligen igång, och det fina är att man sedan har hela dagen framför sig!

Fördelar med att träna tidigt på morgonen:
- du vaknar/kommer igång
- du kommer i säng tidigt kvällen innan (vilket är bra, många går och lägger sig för sent på kvällen)
- du har träningen för dagen avklarad tidigt
- du börjar dagen med en bra, härlig känsla (du vet, den du får av träning, och efter träning)
- Du slipper känna stress/press på eftermiddagen att du ska hinna med träning när du egentligen borde jobba/plugga/läsa/umgås med familj/laga mat/etc.

Nackdelar med att träna tidigt på morgonen:
...

Jag kommer inte på några, finns dom??

Kommentarer
Postat av: christoffer

nackdel, det är inte varje dag. :P

2010-12-16 @ 00:25:55
Postat av: Anna

Chris - om du menar att nackdelen är att det på StiL inte finns morgonpass varje morgon, så behöver ju inte det hindra en från att träna! Det finns konditionsmaskiner och ett stort gym att tillgå från 7 på morgonen varje dag. :)

2010-12-16 @ 06:12:24
URL: http://studsen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag har för mig att du inte för alltförlänge sedan uttryckte hur jobbigt det var att träna på morgonen - du höll på att "svimma" när du skulle jogga....tror att det är värre med spinning men du tycker att det är roligare:-)))mamma

2010-12-16 @ 19:46:14
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/
Postat av: Anna

Mamma - du har helt rätt. Men jag vill minnas att just den gången du minns så hade jag inte ätit något före jag stack ut och sprang på morgonen. Det brukar jag inte göra numera.



Men visst har du rätt i att jag tycker spinning är roligare än jogging! :P

2010-12-16 @ 22:29:53
URL: http://studsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0