Massage!



Igår skulle jag massera Annelie, som är massageansvarig på StiL, där jag ju jobbar. Hon ska bort i januari och jag ska få hoppa in och massera lite då (kunder alltså) istället för henne, eftersom jag är utbildad massör. Hon ville massera mig lite först, för att visa lite knep. Detta tackade jag såklart ja till, dels för att det är skönt att få massage, men framförallt för att Annelie är en väldigt erfaren och duktig massör, och jag ville gärna ville ha hennes tips.

 

Annelie hittade snabbt till mina axlar, och började massera och trycka. Gjorde väldigt ont, men jag visste ju att jag behövde det. Annelie var väldigt generös med tid, vilket jag är väldigt tacksam för. Det är nämligen så att jag inte har haft huvudvärk på över ett dygn nu, alltså sedan hon masserade mig. Helt fantastiskt.

 

Idag är jag inbokad på en helkroppsmassage med en annan massör på StiL, Tomas. Fick presentkort på massagen i födelsedagspresent av några kompisar, och jag ser jättemycket fram emot det. Men jag vet ju att Tomas kommer jobba mycket på mina axlar, och jag vet att det kommer att göra ont, men jag hoppas det ska hjälpa mot mina spända axlar och förhindra liknande kronisk huvudvärk framöver.

 

I framtiden ska jag försöka att boka in mig lite mer regelbundet på massage, eftersom vi har lite rabatt på jobbet. Jag behöver det verkligen, så det måste jag bli bättre på att unna mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0