Lista

Sitter och läser lite andra bloggar och hittade denna lista på Sannas blogg och eftersom hon uppmanade sina läsare att kopiera så gjorde jag just det! :P

Detta är alltså mina favoriter...

Varm dryck: varm choklad med vispgrädde
Kall dryck: Mjölk
Alkoholhaltig dryck: Smirnoff Ice och Hoegaarden
Drink: Gin & Tonic funkar alltid
Pålägg: ost. Marmelad också om det är scones eller rostat bröd
Grönsak: pärltomater!
Frukt: mandarin och apelsin
Bär: om de är frysta: hallon. Färska: jordgubbar
Krydda: kardemumma. Finns det något i hela världen som luktar så gott som kardemumma???
Godis: choklad
Snacks: popcorn (inte micropop utan sådana man gör själv i kastrull, de blir snäppet godare)
Choklad: Marabou mjölkchoklad eller Premium 70% kakao
Ost: mild herrgård eller naturell färskost (beroende på vad man ska ha den på)
Sallad: Sushibarens sallad med serranoskinka, mozarella, soltorkade tomater och mixad sallat. Mmmmm!
Tårta: glasstårta som min mamma gör med hallon i.
Bakverk: just nu mina hemmagjorda skurna pepparkakor. Är väldigt nära ett missbruk...
Sås: Tzatsiki eller bearnaise
Glass: GBs vanilj med krossad choklad
Snabbmat: Vill härma Sanna här och skriva sushi, och då från ovan nämnda Sushibar! Har ganska nyligt lärt mig att äta sushi, och plötsligt är det fantastiskt gott!
Flingor: ICAs specialflingor. Kopia av Kellogs Special-K fast med mindre socker. Me like!
Pizza: oxfilé och bearnaise eller mozarella och färska tomater
Naturgodis/Nötter: cashew och torrostade jordnötter. Äter utöver nötter inget "naturgodis". Skumma grejjer det där...
Soppa: Är inte överdrivet förtjust i soppa, men för några år sedan hade jag recept på en sjukt god fisksoppa med saffran i. Den var nog den godaste soppa jag någonsin ätit! Men receptet är borttappat. Måste försöka hitta det igen tror jag bestämt...
Utländskt kök: Gillar det svenska köket väldigt mycket, men när det gäller utländska måste jag säga medelhavsmat. Pasta med frutti di mare... Mmmm...
Halstablett/Tuggummi: Wrigley´s Extra white sweet fruit
Äter inte: ostron. BLÄ!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ostron...man undrar ju om det är djävulens påhitt! Hur kan det vara så dyrt? det är mest bara slemmigt ju...



Jaha du är där ja, jag är så van att alla som läser min blogg bor neråt i landet! Mina luftrör klarar inte att springa när det är så kallt (astma) så det är inget alternativ när det kryper ner över -15!

2010-12-28 @ 21:35:59
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se/
Postat av: Sofie

de pepparkakorna är dödligt goda!!! Kan föräta mig på dem med ^^

2011-01-01 @ 22:47:04
URL: http://sarasofieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0