Julbord!


Min kall-tallrik (första tallriken) på julbordet idag



Åh, nu har vi varit på julbord med svärföräldrarna och Magnus systrar med respektive. Det var väldigt trevligt, men jag måste säga att jag ätit bättre julbord. Förrförra året så var vi i Haparanda och det var verkligen ett jättebra julbord. Nu var vi på en gård i Ersnäs utanför Luleå, och det var jättegott men inte lika bra som i Haparanda. Köttbullarna var garanterat köpta och inte "hemmagjorda", vilket sänkte betyget rejält. Köttbullar som är så himla enkelt att göra själv, och som blir såååå mycket godare än köpta, det ska man f*n unna gästerna på ett julbord, det är ju basic stuff! I övrigt så fanns lite skoj grejjer som rökt och gravat älgkött, vilket var jättegott! Och sillen var jättebra, vilket också är viktigt.

Hur som helst, jag älskar ju julbord och tyckte över lag att detta var ett bra julbord, men jag ser mycket fram emot den riktigt braiga julmaten hemma i Västerås!


Kommentarer
Postat av: jusefin

Haha, men jag veeeet. Lovar att skärpa mig haha!



SES SNART!!!!

2010-12-19 @ 13:35:30
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0