GOD JUL!

Shit, jag har inte bloggat på flera dagar nu. Har jobbat och rest, och nu är jag i Västerås hos föräldrarna. Ska ta igen bloggutmaningen snart, men det är liksom inte riktigt läge att sitta framför datorn en massa när man är hos mamma och pappa. Då vill man ju umgås med dom!!

Hur som helst. Igår kväll hade vi lite rimstuga, och innan jag och Magnus gick ner till oss (bor i en liten "lånelägenhet" som husets invånare har till sina gäster) kom vi överens om att vi skulle äta frukost morgonen därpå (idag) kl 8. Mamma brukade förut alltid väcka oss på julaftons morgon med Jussi Björling och Helga natt. Nu sov ju vi som sagt 4 våningar ner i huset, så vi fick komma upp av oss själva. Men väl uppe hos mamma och pappa så fick vi nybakt bröd, lussekatter och varm choklad med vispgrädde till frukost. Och Jussi Björling förstås. Vi fick också, enligt Meissner-traditionen, varsin julklapp på morgonen (jag, Magnus och Josse). Jag och Magnus fick böcker och Josse fick hörlurar.

Nu ligger Magnus nere i "vår" lägenhet och sover. 8 på morgonen var tidigt. Jag har fått mina ögonbryn plockade av mamma (ajajajajajajajaj!!!) och sitter nu och bloggar... Kl 12 kommer farmor och farfar hit, och kl 13 kommer farbror Peter med sin fru Anna och deras barn (mina kusiner) Sara och Tobias. Då blir det lite glögg och sedan lutfisk till lunch. Jag älskar lutfisk, eller rättare sagt såsen som man äter till. Själva lutfisken smakar ju inte alls särskilt mycket. Sedan blir det väl allmännt julmys, kalle anka, julklappsöppning och julmiddag etc. Ska bli jättekul!! Jag älskar julen! Längtar visserligen liiiiite tills efter jul och nyår så vi får flytta till huset, men inte så mycket som jag trodde jag skulle. Känns skönt att kunna njuta av NUet också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0