Heldag ute idag!



Idag har jag varit ute precis hela dagen och visat kaniner (bild på vår "monter" ovan) för otroligt jobbiga och besvärliga människor, särskilt barn. ALLA sticker in fingrarna och ställer konstiga frågor som "varför bor inte den där kaninen tillsammans med de andra?" om en ensam kanin bredvid en hona med sina bebisar. Måste alla kaniner bo ihop?? Suck... Min sena kväll igår kväll kombinerat med tidig uppgång imorse och viss hunger bidrog säkert till mitt sviktande humör idag.

VET att det är viktigt att äta regelbundet osv, och jag försöker, men sånna här dagar är det inte alls lätt, särskilt inte eftersom vi just nu har besök och jag inte riktigt känner mig ha tid över för att stå och laga massa mellanmål som ska kunna käkas kallt osv. Och min fantasi tryter! Hjälp mamma!

Hur som helst så avslutas nu dagen i goda vänners sällskap. Vi ska precis hugga in på ugnsgrillade grönsaker och grill-grillade kycklinglår"filéer". :P

Kommentarer
Postat av: ingrid

Hej!

Jättebra mellanmål som jag brukar ha med mig är wasa sport. En macka med ett hårdkokt ägg är kanon o man håller sig mätt i flera timmar. Varianter är makrill i tomasås, tonfisk, keso m lite lök o ägg o kaviar eller bara keso m lite purjolök. wasa sport är ok att äta då och då, max 2/dag. Kombinera med frukt så står du dig 2-3 timmar. Prova så får du se...

Puss

2010-08-16 @ 21:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0