Blåbärsplättar till lunch



Idag gjorde jag blåbärsplättar till lunch. Dom blev inte så snygga, men mycket goda! Jag hade blåbär i smeten vilket gjorde plättarna lite grådassiga till färgen. Nästa gång ska jag lägga blåbär i grädden enbart, alternativt på plättarna efter att jag har hällt smet i pannan.

Med lite mer mjöl i smeten blir den mer trögflytande och rinner inte ut så mycket i stekpannan, vilket kan vara bra om man inte har en plättlagg. Jag hade lite för lite mjöl i idag dock, så de rann ut ganska mycket och fick mystiska former, inte så runda och fina.

Receptet jag gjorde efter idag var som vanlig pannkakssmet, 3 ägg, 3 dl vetemjöl och 6dl mjölk, lite salt och så blåbär i. Men nästa gång ska jag som sagt strö blåbären på istället för i, och ha i lite mer mjöl än idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0