Tusen nålar

Denna höstruggiga, regniga onsdag inleddes med besök hos min sjukgymnast Hanna på Life Center. SKÖNT tyckte jag att äntligen få träffa henne, efter att mina knän ända sedan jag testade Sh'bam i fredags känts kassa och ömma. Hanna kände och klämde, och noterade att mina senor som ända sedan i våras varit det största problemet ändå blivit bättre, men att jag fortfarande är lite öm under knäskålen. Happ. Hon föreslog att hon skulle sätta laser (som jag provat tidigare, det är skönt) och akupunktur! Coolt, tänkte jag, eftersom jag aldrig testat nålar förut.
 
Mitt högerknä får laser av Hanna
 
Nu har jag testat akupunktur, och det gjorde ONT! Jag trodde faktistk inte det skulle göra särskilt ont, har som fått för mig att nålarna är så små och de sätts på så vis att det inte ska kännas, men jag hade fått för mig fel. Särskilt vissa av nålarna gjorde jätteont, som de Hanna satte in under knäskålen och under knät, nere på smalbenet. Enligt Hanna så fick jag reaktion direkt, i form av röda cirklar runt nålarna, vilket tyder på att jag svarar på akupunkturen, och det är ju bra. Svarar jag inte på behandlingen så är den ju onödig :)
Sedan trodde jag ju att jag skulle få typ två nålar i varje knä, men det var ju massor! När hon satte i dem kändes det som att det aldrig tog slut!
 
Akupunktur i knäna. Tusen nålar! (Mitt högra knä (tv i bild) ser helt konstigt ut på insidan, men det är bara för att jag har rullen under knäna och låret trycks ut i sidled.)
 
Hanna har nu föreslagit att jag ska få laser och akupunktur två gånger i veckan. Blir lite jobbigt kanske med de onda nålarna, men allteftersom jag blir bättre så borde det ju göra mindre ont. Eller..?
 
Jag tänker att det är jättebra att knäna ska få hjälp att komma ur den lilla svackan de nu verkar befinna sig i, men samtidigt är jag lite besviken för att det behövs. Det gick ju så bra i somras, kändes så bra på mitt senaste besök hos hanna före semestern osv. Nu ska jag ta det lite lugnt med mitt rehabprogram i gymet, men fortsätta som vanligt med mina benböj 2ggr/dag. Cykla ska jag gärna göra, så istället för rehaben i gymet som jag planerat idag tänkte jag sätta mig på cykeln istället. Och så tyckte Hanna att jag kunde småjogga lite på studsmatta, typ 3 minuter, för att utsätta knät för lite belastning men med mjukt underlag. Får se hur  det känns :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Ojdå, trodde inte heller akupunktur gjorde direkt ont... Ida får det mot sin onda mage (kolik) och hon gallskrek när nålarna sattes i, till min förvåning. Men då vet jag att det gör ont...

2012-09-12 @ 12:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0