Cykla?

Såhär ser gatan utanför huset ut idag på morgonen
 

Nej, det blir ingen cykel till jobbet idag. Det är minusgrader ute, vilket i sig inte gör mig något, men minusgraderna har gjort så att snön legat kvar under natten och blivit is. Dessutom har bilar och cyklar tagit sig fram på snön under gårdagen som gjort isen spårig och livsfarlig att cykla på. Därför tar jag inte cykeln till jobbet idag.
 
För själva snön är jag inte alls ledsen, det är helt underbart att det äntligen är dax för vinter igen! Det är så himla vackert ute, och just idag skiner ju solen också, vilket gör allt ännu vackrare. Härligt! En sådan här dag kan man inte annat än må bra! Och ljudet! Igår var det ljudet av fallande löv jag hörde på väg till jobbet. Det lät som om någon smög omkring i skogen, men det var bara löven, som föll, så många och hela tiden. Mysigt, prasslande ljud. Och idag är alla löven borta. Nu är det ljudet av knastrande is/snö under skor och bildäck som hörs. Älskar det ljudet, det låter så friskt och gott, på nåt vis. Bara att passa på att njuta, för snart försvinner väl snön igen, som den första snön brukar göra. Och när gatorna blir cykelvänliga igen så är jag tillbaka på cykeln igen, utan tvekan!
 
 
Underbara minusgrader ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0