Kurs i Linköping


Campus 1477 heter det fräscha gymet på campus i Uppsala
 
Sådär, då är vi på väg! Jag och två kollegor ska till Linköping på del 2 av en receptionskurs i "service och bemötande". Första delen av kursen hölls i Uppsala och var väldigt intressant. Den gav oss nya tankar kring vår arbetsplats och kring våra möten med både kunder och kollegor. Det som är kul med denna kurs är att den visserligen utifrån mig som person, men samtidigt vill att jag ska utgå från kunden, och hur kunden vill bli bemött. Kursledarna vänder på uttrycket att "behandla andra så som du själv vill bli behandlad", och säger istället att vi bör försöka "behandla andra så som de vill bli behandlade". Och detta gäller förstås inte bara i vårt möte med kund, utan även gentemot kollegor, vår familj och alla andra personer vi träffar.
 
Förutom att kursen är intressant så ska det bli ganska trevligt att fara ut och resa lite. Jag tycker om att resa, och tycker det är kul att besöka andra städer och se hur de ser ut. Förhoppningsvis kommer vi också att få besöka campusgymet även i Linköping, precis som vi fick i Uppsala under kursens första träff. Det är ju det roligaste nästan, att få se hur verksamheten ser ut på andra gym, se deras planlösning, inredning och se hur de löser sådana problem som de säkert har gemensamt med oss på vår anläggning. Men vi får se vad det finns tid för. Idag ska vi bara resa dit, kommer fram till hotellet sent ikväll. Imorgon äger själva kursen rum, och imorgon kväll åker vi hemåt igen. Tur jag har sovmorgon på torsdag, för jag misstänker att vi nog blir ganska sena hem.
 
I mars äger 3e och sista träffen i kursen rum, och då ska vi vara i Umeå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0