Lite magkärlek


Jag provar sport-bh och visar upp min fina mage


Idag fick jag äntligen träna lite magmuskler! Körde sjukgymnastens program för knäna på morgonen, men det gick mycket snabbare än vanligt, så jag hade tid över för lite magstyrka. Jag tycker om att styrketräna så att jag verkligen är helt slut i musklerna när jag är klar, och just i magen får man då en så himla skön känsla av total trötthet. Mycket tillfredsställande!

Och apropå magen, så kan jag meddela att jag nu för första gången någonsin tycker att jag har en snygg mage! Den har sina dåliga dagar den också, men oftast så är den faktiskt helt okej. Jag har länge haft komplex för magen, har tyckt att den plutar ut åt alla håll och kanter på ett konstigt och fult sätt.

Sensommaren 2010 undrade en bekant om jag var gravid. Och det var jag inte! Jag insåg att något måste göras! Under hösten samma år inledde jag därför en storsatsning på mig själv och min kropp. Jag vred upp träningsmängden och drog ner kraftigt på onyttigheter och skärpte kosten. Jag vet ju hur man bör äta för att må bra, och jag vet ju att man måste träna för att få en vältränad kropp, men någonstans hade min livsstil förfallit och jag hade prioriterat bort allt sånt där. Vilket då alltså syntes, och som jag då bestämde mig för att åtgärda.

Jag jobbade jag supermycket med långvarig konditionsträning, men även med styrketräning. Det gav resultat. På 6 månader gick jag ner 10kg! Framförallt tror jag dock att det hade med kosten att göra. Jag drog som sagt ner på onyttigheter och även på portionsstorlekar. Hela denna "resa" bloggade jag om då, och det finns kvar i arkivet att läsa för den som är intresserad :)

Sedan dess har jag lyckats hålla mig i form, hålla igång träningen på en hyfsat jämn nivå, och skött kosten helt okej. Idag behöver jag inte vara lika strikt med kosten och träningen för att ha en fin mage och kropp, men är det förstås gärna ändå. Inte bara för min fina mages skull, utan för hela kroppens. Och ja, idag kan jag säga att jag har en fin mage. Jag tycker hemskt mycket om den både för dess funktion och för dess utseende. Den har sina dåliga dagar ibland förstås, men oftast är den rätt fin. Som på bilden överst i detta inlägg, när jag provar sport-bh. En bra mag-dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0