Kasst badväder


Nyinköpt solcellsladdare till telefonerna


Blev inget bada av idag. Molnen hopade sig och vi kände oss bara frusna när vi tittade ut, så vi sket i det. Istället övningskörde jag in till stan och vi kollade efter en solcellsladdare till telefonerna inför vår vandring. Det är inte för att vi ska kunna ringa och smsa hela vår vandring, men vi vill gärna kunna fota, och eftersom våra kameror sitter i telefonerna så vill vi kunna ladda dessa under vandringen. Hoppas bara det blir sol nog för att vi ska kunna använda den, just nu ser det dystert ut på den fronten.

Vi kikade på www.hagglunds.se, på www.claesolsson.se och www.naturkompaniet.se, och valde till slut en solcellsladdare från den sista av de tre. Jag köpte dessutom ett 3-pack vandringsstrumpor och tunna vantar, och så köpte vi en karta över det område vi ska vandra i augusti. Vi kanske får en karta av arrangörerna, men risken finns att vi vid något senare tillfälle vill vandra i det området ändå, för det är så fint där. Så vi köpte en karta ändå.

Nu sitter vi bara och slappar i soffan efter en god middag, och jag ska strax ta fram min bok som jag börjat läsa, "Maos siste dansare". Verkar bra än så länge :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0