Det är SÅ det ska vara!


tråkig väg med lite renar


Igår var jag ju då i Arvidsjaur och föreläste för ett gäng innebandyledare. Arvidsjaur ligger alltså ca nästan 16 mil (ca 2 timmar med bil) från Luleå inåt landet, och det är inte en särskilt rolig väg, bara skog, skog, skog. Lite renar såg jag förstås, med jättegulliga kalvar, men det var bara på ett enda ställe.

Själva föreläsningen gick bra. Jag fick vänta i en halvtimme innan jag fick starta så jag var lite småless, men det gick över. När jag väl började så visade det sig att åhörarna var rysligt intresserade och hade många frågor. Det antecknades och nickades, vilket alltid är roligt. När jag kom in på att äta i samband med träningen, att det är viktigt att påbörja återhämtningen så snabbt efter träningen som möjligt, gärna inom en kvart, så började de prata sinsemellan om att informera ungdomar och föräldrar att alla adepter skulle ta med sig macka och banan till träningen och att de skulle ha gemensam samling i slutet där de kunde prata med ungdomarna och samtidigt äta mackorna ihop. Jag blev jätteglad, det är ju precis sådan respons man vill ha, att åhörarna får riktiga "aha-upplevelser", att de får insikter de inte hade tidigare osv. Jättekul! Det är ju SÅ man vill att det ska vara på alla föreläsningar, att åhörarna verkligen ska ta åt sig av informationen, och inspireras av den. Så när jag åkte från Arvidsjaur var jag trött, men väldigt glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0