Dag 01 - Om mig

Då ska jag dra igång "utmaningen" på 30 dagar. Första dagen, idag, ska handla om MIG!

Jag tycker om att skriva om mig, så det kan bli långt detta... :P

Jag föddes 6 dec 1983 i Västerås. Jag var mina föräldrars första barn av vad som blev totalt tre, alla flickor. Har alltid gillat djur, något jag inte delar med någon i familjen. Det var länge hästar som gällde, men har också haft kaniner (en i taget) och har alltid velat ha hund, men jag fick nöja mig med kanin. :)

Jag gick samhällsvetenskapliga programmet med inriktning entreprenörskap på gymnasiet, sedan tog jag lite sabbatstid från pluggandet och jobbade på en bokhandel i Västerås. När jag sedan skulle börja plugga så blev det först engelska i ett halvår innan jag flyttade till Umeå och började plugga kost på Universitetet. Pluggade på kostvetenskapliga programmet i ett år, innan jag bytte till idrottsvetenskapliga programmet, som jag läste på i tre år. I April mitt första år i Umeå träffade jag Magnus, och tanken var att han skulle vara en rolig men tillfällig liten sysselsättning vid sidan av studierna. Så blev det inte. Samma höst blev vi ett par, och har varit det sedan dess.

Vi blev båda klara med studierna samtidigt, och efter några månader fick Magnus ett jobb i Luleå, så då flyttade vi dit, i November. På min födelsedag i december friade han och vi gifte oss i Juli 2009. Vi bor fortfarande kvar i Luleå och Magnus jobbar kvar på samma ställe. Jag har fått jobb som receptionist på ett gym, och föreläser även om kost. Jag trivs bra, och är i dagsläget inne på att starta eget. Vi får se hur det går... :P

Nu har jag fått uppfylla min barndomsdröm att skaffa hund, och har faktiskt två hundar av rasen chinese crested powder puff, även kallad kinesisk nakenhund med päls. De är alltså fullt påpälsade och har lång fin päls. Måste badas ofta men är annars väldigt praktiska då de inte fäller! Jag har också renrasiga kaniner som jag avlar på och ställer ut, och det tycker jag är grymt kul.

Magnus och jag har nyligt köpt ett hus tillsammans som vi ska flytta till i början av 2011, och vi ser såklart väldigt mycket fram emot det!

I övrigt så är jag en ganska rak och ärlig tjej som gillar att kramas, träna, umgås med vänner och djur, laga god mat och busa med hundarna. En helt ledig dag så brukar jag försöka träna, umgås med Magnus och ta hundarna på en rejäl promenad. Nu på vintern är de dock inte så förtjusta i att vara ute länge eftersom dom är rätt frusna av sig, men på sommaren så är det desto roligare :)

Jag trivs väldigt bra med mitt liv just nu, även om det kanske inte är helt optimalt att ha sina föräldrar och syskon 100 mil söderut. Men nu ska vi snart hälsa på dem och fira jul med dem, och det ska bli jättekul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0