Sammanfattning

Ha ju varit på Cypern, och väl hemma har jag inte haft tid, och faktiskt ingen större lust heller, att blogga. Men här kommer en liten sammanfattning av våra 2 veckor på den grekiska ön Cypern!


Räkor, fisk, tzatsiki, grekisk sallad med fetaost och lite potatis

 

Vår resa var all-inclusive vilket innebar att vi till varje måltid hade en stor buffé att äta ifrån. Maten var för det mesta helt underbar, som den måltiden jag fotat på bilden. Framförallt räkorna var helt sjukt goda!!

 


Jag dyker från en katamaran


Vi badade och solade en massa såklart, och bland annat åkte vi på en båtutflykt med en katamaran. Vid två tillfällen under resan stannade vi och fick bada och dyka från katamaranen. Jag är inte särskilt bra på att dyka, men kul är det!

 


Jag och Magnus på en irländsk pub inne i Agia Napa

 

Vid några tillfällen tog vi oss in till stan, Agia Napa. Jag och Magnus åt bland annat på en mexicansk restaurang, och så besökte vi några uteställen vid några tillfällen. Agia Napa är ju en riktig partystad, och det var väldigt många festande ungdomar där. Nästan så vi kände oss gamla!! Men vi hade hur trevligt som helst.

 

 


Jag framför Magnus svågrar i en beach-buggy

 

Vi hyrde beach-buggys också, två stycken. Jag och Magnus åkte i den ena och Magnus svågrar i den andra. Vår var lite mindre än deras, men det var nästan bara skönt. Det var otroligt svårt att åka på vänster sida av vägen (de har vänstertrafik på Cypern) men jag klarade det ganska bra ändå. Vi åkte och kollade på lite sevärdheter, och på ett ställe badade jag. Det var hur kul som helst och helt klart värt pengarna!

 

Vid ett tillfälle under vistelsen fick vi äta a la carte, dvs inte från buffé utan serverad mat. Upplevelsen var blandad. Maten var god och middagen trevlig, men personalen sabbade det lite. Först fick Magnus systerson Simon, 3 år, myror i sin förrätt, och senare tappade en av servitörerna en kniv på Magnus pappa, som fastnade mellan hans rygg och stolens ryggstöd. Han gjorde sig inte illa, men skjortan blev ju smutsig... Så nej, det var tyvärr inte så bra som det hade kunnat vara...

 


På väg ut på morgonpromenad

 

Varannan morgon gick jag och min svärmor Eva på morgonpromenad före frukost. Hur skönt som helst, och en extra chans till lite sol är ju aldrig fel. Vi gick längs havet och promenaderna var på ca 1 timme vardera. Sedan gick jag upp på rummet, sköljde av mig i kallt vatten och så gick vi ner och åt frukost allihopa. Vi kände oss väldigt duktiga!

 


Vattenpolo

 

Det anordnades många olika aktiviteter på hotellområdet. Vi tyckte det kändes lite löjligt i början, men sedan kunde vi inte hålla oss. Magnus och de andra gubbarna aktiverade sig med beachvolleyboll, fotboll och vattenpolo. Jag deltog i vattengympa en gång, men tyckte att instruktören hade för dålig taktkänsla och halvdana övningar, så det blev inget mer av det. Jag och Magnus deltog också i kubb, som helt otroligt spridit sig så långt söderut! Det är ju ursprungligen ett Svenskt spel (från Gotland) och vi skröt om att vi var svenskar och skulle vinna osv. En hel del psykningar, vilket var jättekul. Tyvärr förlorade vi ganska hårt flera gånger, men vi skaffade oss flera vänner via kubbspelet, bland annat personal på hotellet, som höll i underhållningen, och vi umgicks senare med dem både på och efter deras arbetstider. Hur kul som helst! Bland annat for vi in till stan med dem en gång och gick ut på ett uteställe, och det var riktigt kul faktiskt.

Så sammanfattningsvis hade vi två helt underbara veckor. Jag gick upp några kilo under vistelsen dock, vilket var ganska väntat, men nu måste jag börja ta tag i träning och kost ordentligt!


Kommentarer
Postat av: jusefin

låter som en jävligt bra resa, både här & på telefon. blir så sjukt avis haha, VILL OXÅ!!

2010-07-04 @ 00:14:13
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/
Postat av: Sara

Fast Cypern är ju ett eget land... Inte en grekiskt ö... ;)

Men dom har ju en grekisk sida och en turkisk sida, så det är väl halvrätt ändå. Hi hi... ;)

2010-08-04 @ 13:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0