Sverige försvarade OS-guldet i Curling

Liksom förra vinter-OS så berodde det på sista stenen i matchen huruvida Sverige skulle ta guld eller silver. Och precis som under förra vinter-OS så låg det två motståndarstenar i boet som laget med sista stenen i spelet ville slå bort. Skillnaden var att under förra vinter-OS så hade Sverige sista stenen och lyckades slå bort de båda stenarna från motståndarlaget som låg i boet, och i år var det Canada som hade sista stenen, och de misslyckades med att slå bort båda Sveriges stenar. I båda fallen var utgången OS-guld till Sveriges curlingdamer.

Det var dramatik ända in i det sista alltså, och det var jubel här hemma i soffan när jag såg Canada misslyckas med en sten de faktiskt borde ha lyckats med. Nerverna var för darriga helt enkelt, vilket var till Sveriges fördel denna gång. Helt underbat. Och så glada de blev!

Jag har förstått att detta är första gången på länge som ett curlinglag lyckats försvara sitt OS-guld från föregående år, och det får man väl också vara extra glad över.

Imorrn kväll väntar bronsmatch för Sveriges curlingherrar, och man får väl hoppas att de fick lite tips från denna damernas match.

Nu ska jag krypa till sängs, för någon hockeymatch mellan Canada och Slovakien orkar jag faktiskt inte se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0