Nu ska jag ta igen lite...

Igår hann jag inte blogga alls. Gick upp halv 7 på morgonen för att baka tårta, och medans den stod i ugnen gick jag och la mig och sov igen. Sköööönt! Var hur trött som helst.
Slutade jobbet 18.15, gick hem, bakade kladdkaka och fixade tårtan. Fikagästerna (Magnus familj minus lillasyster) kom kl 19 och sjöng och jag fick presenter. Me like :)

Vi fikade och hade jättetrevligt, blev mest snack om Simons sjuka kusin och hus, framförallt vår flytt till huset och sedan om de bekymmer Magnus storasyster med sambo och Magnus föräldrar upplevt med sina respektive hus. Man skulle ju kunna tro att ett sådant samtalsämne skulle vara nedstämmande på grund av vårt stundande husköp, men tvärtom! Jag är ännu mer taggad. Vi ska ta hand om vårt hus som om det vore en liten bebis, inget ska få hända vårt älskade hus...

Nu ska jag ut och ge kaninerna sitt morgonvatten, sedan måste jag duscha och göra mig snygg inför jobbet. Tar betydligt längre tid på mornarna att fixa sig nu med nya frillan, som måste fönas och kammas samtidigt, så att håret inte spretar åt alla möjliga håll. Det gör inte så mycket, förutom att jag brukar bli lite småstressad på morgonen över att jag gång på gång glömmer bort detta faktum. Sååå, bäst jag sätter igång.

Inläggen tillhörande "utmaningen" från i förrgår och igår kommer under dagen, lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0