Dag 15 - mina drömmar

Oj, vilken stor fråga!

Jag har många drömmar, tror jag. Stora och små. Jag drömmer om huset jag och Magnus ska flytta till, om att få ett fast jobb, om att starta eget företag, om att få bilda familj med Magnus, och om att vi ska tjäna såpass bra med pengar att vi kan ge våra barn allt de behöver.

Jag drömmer om resor utomlands, men också om myskvällar hemma i soffan. Jag drömmer om framtiden och om den vackra kaninrasen Alaska som jag en dag skulle vilja ha i kaningården. Och så drömmer jag ju om andra vackra saker, som kläder, möbler och prylar jag vill ha.

Det går inte att sortera eller rangordna drömmarna. Jag har dem alla, och alla är viktiga, även de drömmar som kanske aldrig går i uppfyllelse. Att drömma om något är ju nästan lika viktigt som att leva i nuet, man måste kunna få njuta av båda delarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0