Dag 06 - Mina syskon



Jag är äldst av tre systrar. Malin (th) är född i Oktober 1985 (1 år och 10 månader efter mig) och Josefin (tv) är född i April 1994 (10 år och 4 månader efter mig).

Malin och jag bråkade jämt som små, men vi lekte väldigt bra tillsammans också. Jag kunde aldrig leka med duplo och playmo med någon annan som jag lekte med Malin. Vi hade våra speciella playmogubbar och byggde hus åt dem med vårt Lego Duplo. Vi gick hos samma dagmamma, gick i samma skola, och när Malin jagades hem över skolgården av två klasskompisar till mig så följde jag henne över skolgården.

När Josse föddes var både jag och Malin överlyckliga. Som alla småtjejjer tjatade vi ju om att få ett syskon, och så hade vi fått ett! Jag var tio och Malin åtta. Josse var världens gulligaste lilla bebis, och vi var båda otroligt stolta. På grund av åldersskillnaden fick jag ju såklart inte riktigt samma relation till Josse som till Malin. Självklart lekte jag och Malin en massa med Josse, men jag minns att Josse kunde bli skitsur att vi hade läxor att göra när hon hellre ville leka med oss. "Vänta bara tills jag också får läxor!" sa hon en gång åt mig när jag sa att jag inte kunde leka med henne pga att jag hade läxor att göra. Och sedan minns jag också när Josse faktiskt fick läxor, och inte hade tid att hänga med mig när jag inte hade nåt att göra. Så där fick jag :P

Jag tycker såklart att jag har världens bästa systrar. Dom är roliga, påhittiga, trevliga, glada, omtänksamma, generösa och väldigt smarta. Båda är väldigt engagerade och genuina. Malin har pluggat kulturanalys på Umeå Universitet och jobbar för närvarande ideellt med biståndsarbete med funktionshundrade barn och ungdomar i Mexico. Hon kommer hem till årsskiftet, ska bli hur kul som helst! Josse går första ring på gymnasiet med fotbollsinriktning, och tränar typ varje dag.

Lite småjobbigt att skriva det här inlägget faktiskt, eftersom jag saknar mina systrar mer än jag kan beskriva. Josse träffar jag ju nu till jul, och jag längtar jättemycket efter både henne och föräldrarna som jag också kommer träffa då. Malin kommer som sagt till Sverige till årsskiftet, och jag hoppas verkligen att jag får träffa henne snart efter det! Jag kommer åtminstone kunna ringa när jag vill och prata med henne, det är lite svårt nu, dels eftersom ett samtal till Mexico kostar lite mer, och dels pga tidsskillnaden.

Sååå, det var lite kort om världens finaste brudar! Nu ska jag börja förbereda mig inför lördagskvällen, det är födelsedagskalas ikväll för mig, som fyller år på måndag, och jag har bokat relaxen på jobbet för att få fira med vännerna. Ska bli jätteroligt!

Kommentarer
Postat av: jusefin

såg det här inlägget först nu, haha. Sorry:( Men gud vad fint skrivet, & vilken fin bild, den måste du skicka :D!



Vi är världens bästa systrar, så är det bara!

2010-12-25 @ 11:54:20
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0