Plötslig surdegsdöd

Mja, det gick ju inte riktigt som jag tänkt med surdegen. Den dog, helt plötsligt, från att ha bubblat så fint ena dagen, till att bara börja vattnas och ha sig. Fick också helt plötsligt en sjukt äcklig odör. Jag vet ju att surdegen ska lukta lite surt och jäst, men detta luktade bara starkt och vidrigt. Misstänker att det inte ska vara riktigt så illa.
 
Hur som helst så har jag inte gett upp hoppet, den lilla sörjan matas och rörs runt, så vi får se vad det blir av den. Far min kommer förhoppningsvis rädda mig (och surisen!) genom att skicka upp en bok om surdeg med posten. En bok som min mamma med stor framgång använder sig av i sina surdegsbak. Spännande ska det bli!
 
Idag har förresten varit en kass dag. Jag vaknade väl på fel sida kanske, var grinig helt utan anledning osv. Ibland har man väl sånna dagar, men för mig kommer de inte ofta, så det var lite oväntat och minst sagt irriterande. För mig är då faktiskt räddningen att jag jobbar med service, eftersom jag tvingas vara trevlig, och till slut så är det som att humöret blir lite lurat, och till sist hakar på med äkta trevlighet. Dessutom har jag superfina kollegor som lyfter mig. Jag sa till dem att jag inte hade någon bra dag, och då var de supergulliga och kramade om mig osv. Fint gjort :) Jakob föreslog choklad, och blotta tanken på choklad var också uppmuntrande! Inte såpass uppmuntrande att jag kände att jag inte behövde köpa den, för det gjorde jag, och det var ju faktiskt väldigt lyckat! Tyvärr så botade inte chokladen den irriterade känslan jag haft i halsen hela dagen. Vill verkligen inte bli sjuk, har inte tid med det! Dax att bara chilla med träningen och hoppas på att det går över. Håll era tummar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0