Levain på G!


Min fiiiina surdeg!
 
Är så himla stolt över att jag lyckats göra en egen surdeg. Den lever och mår jättebra i kylen. Hurra!
 
Idag var det dax att mata den, och eftersom burken inte rymmer så mkt mer så var jag tvungen att tömma den på lite innehåll, och passade på att göra en levain, eller en fördeg, på 150g av den. Brödet jag tänker baka på denna levain är ett ljusare bröd, och enligt receptet så kommer det bli ganska mycket bröd. Får se hur lyckat det blir... Levainen står iaf och jäser efter en bearbetning. Ska strax ställa in den i kylen, där den enl receptet kan bo i upp till en vecka. Så länge ska den nog inte få stå, utan jag kommer nog baka på den imorrn kväll eller på lördag. Ska bli himla spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0