Damn it!

Mina knän i våras
 
 

Ända sedan i våras har jag rehabbat mina knän pga överbelastade patellasenor. Jag har fått övningar och träningsprogram av min sjukgymnast Hanna, och har kört det rätt så bra. I början slaviskt, mot slutet något uttråkad måste medges. Är less!
Under semestern blev det ingen rehab alls, med ett enda undantag då vi besökte gymet i Västerås, men en gång är väl ingen gång...? Hur som helst, så efter att vi kom hem från semestern har jag tagit tag i rehabben lite mer, och det har kännts bra! Så bra, att jag igår när jag tränade bestämde mig för att testa bensparksövningen som jag testade i början av sommaren men då inte klarade av (höger knä blev ajaj av den...). Det kändes bättre än sist, under själva övningen fick jag lite småont i en liten muskel på insida lår, men jag tänkte att så länge jag inte hade ont i själva knät så är det ju bara att ånga på. Efter träningen hade jag dock skitont i knät, så jag är ju så illa tvungen att medge att jag inte är helt bra i knäna än. J*vla skit! 
 
Men skam den som ger sig! Ny tid bokad med sjukgymnasten, och tills dess är det bara att köra hårt på alla övningar jag faktiskt kan klara av! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0