Nytränad

 
Kvällsmörkret kommer bara tidigare och tidigare för varje dag som går, och det märks tydligt! När jag cyklade hem igår efter jobbet vid 18.30 så var det kolsvart, och jag kände mig verkligen osynlig. Jag hade inget framlyse (borta sedan flera år), slut batterier i baklyset, ingen ringklocka (trasig sedan länge) och inga reflexer. Eftersom jag började jobbet lite senare idag så passade jag på att åtgärda detta på förmiddagen. Nytt framlyse, ny ringklocka, och nya batterier i baklyset. Dessutom har jag tagit med mig reflexvästen till jobbet idag, så jag kan dra på den ovanpå jackan när jag cyklar. Nu hoppas jag att jag ska synas bra på vägen hem ikväll!
 
Tycker att jag har dåligt med tid för träning nu, så vardagsmotionen blir ju superviktig, och där är cyklandet till och från jobbet en stor del. Tanken har faktiskt slagit mig att skaffa dubbdäck till cykeln så jag kan cykla hela vintern, men innan ett beslut tas så måste jag kolla upp lite priser på sånt. Plus att jag måste känna en stark motivation, eftersom jag tycker det är skitjobbigt att cykla på vintern. Man måste pälsa på sig en massa eftersom det är kallt ute, men efter ett tag på cykeln blir man ju varm, och med en massa vinterkläder på sig blir man jättevarm! Plus att det kan va lite jobbigt med väglaget ibland också. 
 
Förutom cykel till jobbet i förmiddags då så tog jag en rehabrunda i gymet före lunchen också. Min nya balansövning kändes bra, jag blev rejält trött i knäna, vilket ju är meningen. Passade på att komplettera med lite axelträning, men kände mig inte alls motiverad. Behöver ha styrt upp och planerat innan vilka muskelgrupper som ska tränas och vilka övningar som ska göras. Spontanitet i gymet gör mig ofta omotiverad, precis som idag, så det ska jag bättra mig på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0