Lite blå, så kan det gå..

Pyttelitet blåmärke
 

Efter förra besöket, i onsdags, hos sjukgymnasten (med nålar i och runt knäna) så fick jag ett litet blåmärke. Enligt en kollega, som också är sjukgymnast, så kan det bli blåmärke om nålen råkar träffa ett kärl. Det är ju inte meningen att det ska hända, men det händer. Det gjorde faktiskt inte så ont, just den nålen som gav mig blåmärke, det var andra nålar som gjorde betydligt ondare. En på höger smalben, som gjorde hela smalbenet ömt i flera dagar efteråt (ingen skarp smärta, utan mer lite diffus), och en på utsidan av höger lår, strax ovanför knät (nålen smärtade, men efter behandling gick det över i en ömhet om jag rörde vid området, men det gick över efter några timmar). Mest på grund av dessa onda nålar så kändes det ganska bra att det var hela fem dagar till nästa behandling. Och nu när den dagen är här så har jag ingen ömhet efter någon av nålarna sedan sist. Bara ett litet blåmärke som inte ömmar, och aldrig har gjort det heller. 
 
Tydligen så ska man ge ett helt gäng akupunkturbehandlingar innan man kan göra en bedömning av behandlingens eventuella effekt. Enligt min sjukgymnast så har jag väldiga "axonreflexer", vilket gör min hud väldigt röd runt nålarna. Inte alla som får det, men det tyder ju på att nålarna påverkar mig. Och jag känner mig ju bättre i knäna, så akupunkturen gör ju i alla fall inte knäna sämre. Så behandlingarna kommer att fortsätta tillsvidare, 1-2ggr/vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0