Träning till soluppgången

Vacker soluppgång utanför fönstret
 
 

I morse var det äntligen dax igen! Jag körde morgonträning i sal tillsammans med Camilla och Mia, med en supervacker soluppgång utanför fönstret. Äntligen har vi ju snö!! :D
 
Jag var med och körde liknande pass i våras, med stationer och på tid, men slutade då jag fick problem med knäna, eftersom många av övningarna innebar hopp och sådan belastning som mina knän inte klarade av. Nu är dels mina knän bättre, och dels är passet anpassat så att mina knän klarar av övningarna. Så himla roligt! Passet tog lite drygt 30 minuter, och vi hade med övningar som tex låga boxhopp (alltså jättelåga, så det var ingen fara med knäna), hopprep, rodd, armhävningar, kettlebellsving mm. Kändes superbra att kunna delta, dels eftersom jag får hänga lite med goa tjejjer och dels eftersom det är så bra och tidseffektiv träning för hela kroppen, inklusive hjärtat.
 
Själva arbetsdagen idag blir ganska lugn, så jag kommer kunna sitta lite med mitt nya spinningpass. Hoppas kunna köra det redan på måndag, men det beror på hur det går. I eftermiddag hoppar jag in och vikarierar på ett 60 min pass. Alltid roligt att vikariera tycker jag, för då träffar man lite nytt folk och får mer input och feedback, och så är det lite kul att köra kortare pass än 75, för då kan man hålla liiiite högre intensitet, och det gillar jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0