Övningspass

Jag efter dagens pass
 
 

Efter att ha kört 4 spinningpass förra veckan (mitt egna plus att jag vikarierade på 3st), så var jag rejält less på min musik och mitt pass. Och eftersom det ändå är dax såhär i mitten på terminen att göra ett nytt pass så bestämde jag mig för att jag skulle försöka hinna fixa ett nytt denna helg, att premiärköra på mitt pass måndag kväll.
 
Igår satt jag ett par timmar och lyssnade på musik och planerade, och idag så testkörde jag passet i salen. Kändes bra, och efter att nu ha bytt plats på några låtar och bytt ut någon helt, så känner jag mig redo att köra det imorrn. Är rätt nervös, för upplägget är liiite annorlunda på detta pass än på mina tidigare. Jag kände att jag var less på att köra samma upplägg för fjärde passet i rad, om än med annorlunda musik, så nu är det lite olika upplägg på mina tre block. Fortfarande har jag tre pulstoppar och två vilolåtar under passet, men ja, upplägget på blocken är då som sagt olika.
 
Första blocket är mer intervallbetonat, och min tanke har varit att detta ska vara det allra jobbigaste blocket. I andra blocket ligger mer fokus på att cykla uppför, så det är mer stående och backkänsla där. I tredje blocket är fokus återigen på intervaller, men detta block är kortare än det första. Avslutar med tabata och allra sist en lite längre, intensiv intervall.
 
Passet har en låt som jag tror att jag kommer byta ut, antingen under dagen imorrn eller så kör jag passet med den låten och byter ut den lite senare, jag får se. Spännande ska det bli i alla fall, hoppas mina kära deltagare gillar det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0