Lugn

Ledig förmiddag idag, så jag fick sova ut och vakna av att ha sovit klart istället för av alarmet. Skönt! Efter frukost tog jag och Jakob en kort promenad (i nysnön!) till svärmor och lånade hennes bil för att köra iväg en TV-möbel till tippen samt kika på lite tapeter. Vilken beslutsångest! Finns ju så mycket fint, men vi har svårt att komma överens om vad som både är snyggt och passar i rummet.

Jobbet har varit rätt lugnt idag utan träning igår tränade jag rehab före lunchen och sedan blev det inhopp på spinning 45 min pga sjuk ordinarie instruktör. Grymt kul, och jättejobbigt! Efter passet kom en tjej fram till mig och sa "såhär svettig har jag aldrig blivit förut!", och jag kände bara "YES!". Eftersom 45 min är rätt kort så satsade jag på att deltagarna skulle ligga rätt högt i puls under hela passet, utan vilolåtar, och det kändes! Underbar känsla!

Men ingen träning idag alltså. Istället jobbade jag kväll med lite trevliga instruktioner, och när jag kom hem gjorde jag och Jakob en supergod saffranspasta med räkor, spenat och tomat. Rekommenderas varmt! Mätte inte ingredienserna så noga, men ungefär såhär:

2 dl lätt creme fraiche
Skalade räkor
Färsk spenat
Småtomater i halvor
Saffran (vi tog 0,5g, men det räcker nog med halva paketet)
Salt
Peppar

Värm/koka upp creme fraichen. Rör i spenaten och värm tills spenaten "krymper". Ha i resten. Servera m kokt pasta. Klart! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0