Att vakna till...

Utsikt över tomten
 

Inte så roligt väder att vakna till idag. Den fina snön som lyst upp i mörkret de senaste dagarna spolas nu bort av regnet. BLÄ! Jag var, tack vare min väderapp i telefonen, beredd på detta, och tänkte igår att jag skulle passa på att njuta av det fina väder som var igår med strålande sol, sköna minusgrader och vacker snö. Blev dock inte så, eftersom jag klev in genom jobbets dörrar före solen gick upp, och gick ut genom dem efter att solen gått ner. Efter spinningpasset jag vikarierade på i torsdags kväll så frågade min kollega Ida mig om jag kunde ta hennes pass fredag morgon kl 07, eftersom hon själv inte var riktigt frisk från en förkylning. Jag tog passet, klev upp 20 över 5, tog bussen strax före kl 6, och körde igång passet medans solen sakta steg utanför fönstret bakom mig.
 
Men idag alltså, inte en dag för uteaktiviteter om man som jag, hatar regn. Så det blir nog mest till att slappa inomhus, jobba vidare med mitt nya spinningpass (som jag hoppas blir klart tills jag håller spinningen måndag kväll), och sedan ska vi käka middag hos svärmor. Lugn och skön dag med andra ord. Inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0