Benträning!


Tråkiga multi-hip är plötsligt min favvo!

Bestämde mig igår för att trots mina dumma knän (som ändå börjar bli bättre, hurra!) så går det att träna ben! I maskinen som brukar kallas för multi-hip så kan benen tränas utan att patellasenan belastas alls! Jag körde alla 4 övningar som bilden ovan visar, och sedan körde jag även hamstring curl på pilatesboll, och den kändes! Lovely!

Avslutade förstås med min rehabövning, men min sjukgymnast pratade sedan om att eventuellt lägga till lite andra benövningar till min rehab, och jag hoppas verkligen det blir så! Ska boka in en tid med henne snarast möjligt för att få se vad hon säger. Kommer säkert få fortsätta med mina excentriska knäböj, men att få lägga till fler övningar vore skitkul, att äntligen få använda benen i koncentrisk träning! *hoppas*

Idag har jag i alla fall lite småmysig träningsvärk i baksida lår efter gårdagens övningar. Hoppas på att ha detsamma i bröstmusklerna imorrn efter gympasset jag och Jakob körde idag. Nu har vi strukturerat upp träningen lite mer, så det är mer struktur, och det känns roligt. Utöver de 4 gympassen i veckan jag planerat att köra med Jakob, så kommer jag försöka köra konditionsträning också. Håller mitt spinningpass i några veckor till, sedan får vi se hur det ser ut över sommaren. Om sjukgymnasten ger klartecken så vill jag börja löpträna lite. Håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0