Laxpasta med creme fraiche


Laxpasta och blomkål

Jaaa, det ser ju faktiskt inte supergott ut på bilden, men det VAR väldigt gott! Jag har väl bara inte lärt mig hur man lägger upp mat för att det ska se snyggt ut på bild... Det var i alla fall busenkelt att laga, och som sagt jättegott.

Laxpasta med creme fraiche, 4-5 pers
ca 500g gravad/rökt lax (jag hade gravad igår)
5dl creme fraiche (naturell)
citron
lite smör
salt
peppar

Skär laxen i mindre bitar. Stek i lite smör i en kastrull till laxen ändrat färg till ljusrosa. Krydda med salt och peppar. Häll på creme fraichen. Rör om. Smaksätt med saft från pressad citron. Servera med pasta.


Gick snabbt och enkelt att göra, och var (återigen) jättegott, så detta kommer vi nog laga fler gånger :)

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Jag tycker det låter väldigt gott, jag :)



SV: Ja, så kan man också göra :)

2012-01-05 @ 12:57:12
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0