GI-bröd



I förrgår köpte jag ju en av Lauritzsons många receptböcker med GI-recept. Föll direkt för bilden med ett smarrigt bröd på, och igår bakade jag det. "Enklare brödrecept får man leta efter" skriver Ola, och även om jag känner till recept på enklare bröd (där man inte ska hacka nötter, russin och riva äpple) så var det ändå ett rätt så lätt brödrecept, så lite sanning är det väl i hans påstående.

Ganska lång gräddningstid, 60-70 min, men då hann jag sitta och läsa lite, så det gjorde inte så mkt. Gott var det också, fruktansvärt gott till och med, särskilt färskt med smör och ost på. Är så dålig på att säga vad som ger vilken smak, men hela sammansättningen var perfekt. Brödet var mjuk, fruktigt (äpple och russin, I guess), och övre ytan lite krispig och nötig. MUMMA!

Receptet? Här:


Nötterna kan tydligen uteslutas, men jag hade väldigt finhackade hasselnötskärnor i. Inte riktigt 1dl, men drygt ½ iaf. Russinen mätte jag aldrig, men tror inte det var riktigt 1dl det heller.

Kommentarer
Postat av: Lavonne V

Kan inte vänta att testa det här! Tack för tipset! :)

2012-01-31 @ 22:43:16
URL: http://www.lavonneonline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0