Härlig åkning


Åres skidbackar i solskenet


När detta inlägg publiceras har vi (jag och Jakob) tränat benmusklerna ordentligt i tre dagar, hur härligt som helst! Har aldrig varit i Åre tidigare, men det var ju enormt stor och väldigt fina, härliga backar!

Första dagen (i torsdags) hade vi superväder, soligt, -5 grader och ingen blåst alls. Helt perfekt med andra ord. Blev lite smått isigt i backarna mot sen eftermiddag, men det gjorde inte så mycket eftersom då var vi rätt ömma i ben och fötter ändå. Dag två (fredag) var det mulet och dagen började med jättemycket snöfall. Inte så bra sikt, och lite piskande i ansiktet när vi åkte. Men det klarnade upp före lunch, och då hade vi ju förstås superfint före med all nysnö. Riktigt jobbigt i benen när det var mycket snö, och med min nyslipade bräda (lämnade in den för slipning tors em, hämtade ut den fre morgon) föredrog jag helt klart de mer kala och småisiga partierna än de där det låg massa tung snö. Men benen behöver också träning, och det fick dom! Mina nya snowboardskor har betydligt bättre grepp om mina fötter och ben än de gamla, vilket innebär att jag nu kan använda benen mycket bättre och effektivare än tidigare. Jag slipper dessutom använda fötterna så mycket, så dom är väldigt tacksamma. Men vänster ben får jobba hårt, och jag blir snabbt trött. Men det gör inget, stanna och vila lite sen är det bara att åka vidare.

I skrivande stund har vi inte åkt någon tredje dag än, får uppdatera om det när jag kommer hem. Hittills har vistelsen varit superbra i alla fall, och det är mer kvar av den. Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0