Sen "lunch"



Eftersom jag åt frukost vid 10, och sedan mellis vid 14-tiden, så blev det lagom med "lunch" nu kl 16.30. Klev upp tidigare imorse för att fixa den här salladen, som jag även ska äta till middag. Den blev hur god som helst! Jag åt utan sås och den var ändå saftig att äta, inte alls torrt.

Recept (2 portioner):
Två nävar bladspenat
Två tomater
1 stor kycklingfilé
1 avocado
1 näve ärtskidor (salladsärtor)

Skär kycklingfilén i bitar och stek i olja med örtsalt. Skär tomater och avocado i bitar (även ärtskidorna om man så vill, men dom funkar hela också). Bryt spenaten i mindre bitar. Blanda allt. Servera kall.

Bäst med salladen: kycklingen och avocadon
Sämst med salladen: för lite avocado

Man kan ju ha en liten lätt sås till om man vill, och även om jag "får" (första detox-veckan är som en introduktion där mjölkprodukter i små mängder är ok) så kände jag inte att det behövdes. :)

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Åh, så gott det såg ut!

2011-01-02 @ 20:35:02
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0