Peppande Paolo





Har haft ont i halsen hela dagen (skumt som fan, riktig kittlande känsla i halsen, usch) så jag sket i att gå på bodystep som jag planerat, eftersom det är ganska pulshöjande träning (vilket jag vill undvika vid halsont). Istället drog jag på min träningsdvd med Paulo Roberto som jag fick med ett nr av ToppHälsa för ett tag sedan. Det är två träningspass på dvdn, ett konditionspass och ett för rumpa, mage och ben. Båda passen är på en kvart vardera, och består av en serie övningar. Man kör varje övning i 30 sek.


Jag körde det senare passet, och tyckte det var över förväntan. Övningarna var bra och jag blev varm och tyckte det var jobbigt. Nackdel är att jag har svårt att peppa mig själv när jag tränar själv hemma (även om Paolo försökte peppa mig med glada tillrop emellanåt så nådde det inte riktigt ända fram), och så tyckte jag det var tråkigt att flera övningar upprepades. På en kvarts pass bode man kunna hitta olika övningar för att unvdika sådan upprepning. Men ja, helt klart något jag kommer göra igen på en "vilodag". :)

Kommentarer
Postat av: jusefin

Nej i Dundret har jag inte varit! Vore ju jätteroligt om vi kunde ta oss dit någon gång :)



Den där tränings-dvdn verkar ju toppen! Den vill jag se när jag kommer upp. Hoppas att halsen blir bra snart, själv ska jag börja träna imorgon igen :D

2011-02-07 @ 22:15:16
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/
Postat av: M

Kul att läsa bra om den här träningsdvd:n. Har den själv men har aldrig testat den. Kanske det får bli att testa den i helgen :)

2011-02-11 @ 20:23:15
URL: http://traningpag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0