19. Hälsa för mig



Hälsa för mig är att må bra. Det behöver inte handla om att vara frisk, fri från sjukdom, att man ska ha det perfekta livet, eller vara trådsmal. Det handlar om att vara tillfreds med sin tillvaro, hur den än ser ut.

Kan tex alltså en mycket fet person ha hälsa, enligt mig?
Ja, på sätt och vis, om personen verkligen trivs med sin kropp, med livet och med de besvär som garanterat kommer med en kraftig fetma (såsom dålig kondition, dålig ork, värk i tex knän som får ta mycket vikt etc).
Om personen däremot vantrivs och är olycklig och orolig så finns det ju saker som kan göras för att förbättra den personens hälsa. Och då handlar det ju inte om att något ska göras för att förbättra personens utseende, utan först och främst om att förbättra personens hälsa och välmående innifrån.

För min egen del så tycker jag att jag har en god hälsa rent generellt. Jag har ju varit förkyld i snart tre veckor, och har då förstås haft en bristande hälsa. Men om vi ska snacka hälsa i stort, så mår jag väldigt bra just nu. Jag har ett jobb jag tycker bra om, jag har en man jag älskar och som älskar mig, och tillsammans har vi ett hus vi båda tycker mycket om och trivs bra i. Jag har goda vänner och en underbar familj som jag såklart värdesätter högt. Jag har också flera fritidsintressen som tex träning, djur, bloggen, huset, som sysselsätter mig när jag behöver något att göra. Så jag tycker liksom inte att jag på det stora hela egentligen saknar något. Mitt liv är riktigt bra helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0