Underbar start på dagen!


Frukost


Pga lite tajt schema idag bestämde jag mig igår för att träna innan jobbet. Eftersom jag började 6.45 i morse så tog jag första bussen som gick, och för att ändå få sova så länge som möjligt så slukade jag frukosten på bussen. Blev en "keso mellanmål" med smak av blåbär och hasselnötter (jättegod, rekommenderar varmt!) och en celsius. Tyvärr gick bussen, även om det var första för dagen, lite sent, så jag fick inte ens en kvarts effektiv träning. Jag hann springa 2km, sedan var jag tvungen att springa in i duschen, men 2km är bättre än inget alls.

Det bästa med morgonträning är hur pigg jag blir efteråt. Är aldeles hög på endorfiner och kan knappt sitta still. Blir en mycket roligare och piggare receptionist av att ha sprungit lite på morgonen. Just idag blev jag extra glad, för jag kunde springa på en lite högre hastighet på bandet än jag brukar, utan att bli jättetrött. Underbart!

I januari kommer jag få ett nytt jobbschema där jag börjar kl 9.00 varje morgon. Då hinner jag träna lite längre innan jag börjar, och åtminstone 2ggr/vecka brukar det gå spinningpass. Det är en helt perfekt start på dagen, så jag längtar redan nu tills det nya schemat träder i kraft. Tills dess funkar ju det här också, även om jag inte hinner träna så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0