Sill!


Ölsill, skärgårdssill och vanlig inlagd sill

Nu närmar det sig påsk, och till helgen kommer min familj (minus äldsta lillasyster Malin) upp och hälsar på. På fredag ska vi bjuda Magnus familj på påskmiddag á la Meissner, och idag har jag och Magnus lagt in sill! Magnus hittade ett recept där lagen bestod av öl, och använde en julöl han gjort själv. Jag gjorde vanlig klassisk inlagd sill, plus skärgårdssill som är min absoluta favorit. Detta är dock första gången jag gör inlagd sill själv, så det ska bli grymt spännande att smaka detta! Smakade själva såsen till skärgårdssillen idag när jag gjorde den, och det är nog aningens för mycket majonäs i den för att falla mig helt 100% i smaken, men annars var den lovely! Ska provsmaka "på riktigt" imorrn, dvs med potatis och så till :)

Synd bara att sillen ligger i så fula burkar, med etiketterna av lingonsylt fortfarande kvar på burkarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0