5. Min favoritmuskel


Bukmuskulaturen


Skulle egentligen ha skrivit om det här igår, men skitsamma. Min favoritmuskel är egentligen en muskelgrupp, men alla större "muskler" är ju egentligen muskelgrupper det också, så :P

Favvomuskelgruppen är då den sneda bukmuskulaturen, den som är orange på bilden. Vet inte riktigt varför faktiskt, men det är en viktig muskelgrupp som det ofta slarvas med. De övningar som finns på gruppträningspass och liknande tycker jag sällan tränar denna muskelgrupp optimalt, tyvärr. Vet en skitbra övning för den här muskelgruppen, ska se om jag kan fixa bilder på den någon gång :)

Detta är också en muskelgrupp jag ÄLSKAR att ha träningsvärk i, vilket är en viktig faktor i valet av favoritmuskel! Det är så skönt att känna att magmusklerna värker mellan revbenen. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0