Underbar start på dagen

Hög på endorfiner efter morgonens spinningpass
 

Idag hade jag tagit på mig att vikariera för min ledarkollega Jenny på hennes spinningpass. Kanske inte så mångas dröm att inleda helgen med att jobba, men att leda pass är inte riktigt som att jobba. Inte för mig i alla fall, och det är kanske bara för att jag inte gjort det så länge, men det är verkligen sjukt kul. Och då menar jag verkligen helt underbart jäkla kul!
 
Just idag var det extra kul, dels eftersom det var nästan fullt (bara en obemannad cykel i salen), och så var flera av mina egna stammisar (från mitt måndagspass) var där. Ett superhärligt gäng svettiga tjejjer och killar som slet och verkligen gav järnet, och sånt ger mig en sån himla kick! Ruset jag kände efter passet var totalt, och det var inga större problem att sätta sig på nästa cykel och trampa hemåt.
 
Annars har dagen innehållit omänsklig träningsvärk i lår (spinningen botade den bara till viss del), lite åka MC och massa koka äppelmos. Är less på moset nu, har gjort massor med liter som i skrivande stund står och svalnar innan det ska få flytta in i frysen, men ändå syns det inte alls att jag ens rört korgarna på altanen med den upplockade fallfrukten. Vette tusan vad jag ska göra med resten av frukten, mos känns som det lättaste, men är som sagt less. Blir kanske lite kaka, juice och paj. Andra tips och förslag mottages tacksamt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0