Den lockande genvägen...

Genvägen till en lyckad surdeg
 

Nu har jag äntligen fått en brödbok av min käre far, med recept och tips för bra och lyckade brödbak. Ska sådeles göra en ny satsning på en egen surdeg idag, och det ska bli spännande att se om jag lyckas hålla den vid liv, och sedan lyckas baka på den! Ska testa göra surdegen med vatten som haft russin i sig några dagar, det ska tydligen ge lite extra skjuts och fin smak, och just det bröd jag vill baka ska ha surdeg med sådan vätska.
 
När jag var på affären idag såg jag dock surdeg på påse. Jag visste sedan tidigare att sådant finns, men har inte sett dem tidigare. Nu har jag ju inte gett upp hoppet om att lyckas göra en egen surdeg från scratch, men om det går åt pipan flera gånger igen så kanske dessa påsar med genvägsdeg blir allt mer lockande... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0