Utvärdering kettlebellsutbildningen

I måndags och onsdags var vi några instruktörer som lärde oss lite mer om kettlebells. Det var bland annat PT-Camilla och några instruktörer som använder kettlebells i sina pass. Jag har ju mest användning av kunskaperna när jag är gymresurs, dvs när jag strosar runt i gymet för att svara på frågor och hjälpa kunder med tips och råd i träningen.
 
Utbildningen var jätterolig, och Frej som höll i den är väldigt pedagogisk och otroligt kunnig på kettlebells, så vi fick lära oss jättemycket. Sedan är det ju så att det krävs övning och åter övning innan man får in tekniken helt, men nu har vi åtminstone den teoretiska kunskapen i grunden så att vi vet vad det är vi ska öva på! Jag tycker att utbildningspassen var ganska långa, att öva på fysiskt krävande moment 4 timmar i sträck tycker jag blir jättejobbigt för skallen, det är så mycket info som ska in, och till slut blir man ofokuserad och okoncentrerad. Men det gick ju bra ändå, bara det att jag blev väldigt trött efteråt. Sedan är jag ju ingen kvällsmänniska heller, så att utbildningen höll på till strax före tio, då jag normalt brukar gå och lägga mig, hjälpte ju inte mig personligen heller.
 
Men själva utbildningen tycker jag alltså var jättebra och rolig, så den var det verkligen inget fel på. Jag kommer försöka öva öva öva med kettlebells så att jag får in tekniken bra, och där kommer jag nog försöka göra det tillsammans med några av de andra som också var på kursen, så vi kan kika på och rätta varandra.
 
Bulor fick man av utbildningen också! Jag fick tre stycken, en på vardera underarm (där kulan vilar i vissa positioner) och en i huvudet efter att jag råkade lägga mig ner på en kula. ONT! Men så snart bulorna på armarna lägger sig så ska jag dra igång och öva igen. Och då hoppas jag att jag slipper bulor på armarna, eftersom jag inte kommer köra 4 timmar i rad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0