Mer om Umeå

På väg till Umeå i gryningen
 

I lördags var jag tillsammans med några kollegor från StiL på ett annat gym - IKSU i Umeå för att inspireras upp över öronen av andra gruppträningsledare. Vi hade redan innan fått anmäla oss till olika pass, och totalt fanns sju “luckor” att fylla med olika pass.

Jag gick upp strax före kl 4 på morgonen, och kl 5 rullade bilen från StiLs parkering. Det var fortfarande kolsvart ute, och då tycker jag det är så mysigt att köra bil. Allteftersom vi närmade oss Umeå så blev det ljusare och ljusare, och jag fick bevittna soluppgången från förarsätet.

Såhär såg min dag på IKSU ut:

08.30: Spinning 55 – “epic ride”. Jättehärligt spinningpass med en duktig instruktör som pratade mycket om puls och att cykla smart. Inte min typ av pass egentligen, men det funkade eftersom hon var en så duktig och erfaren instruktör.

09.45: Crossfit Aqua. Hölls av en tjej jag känner som är en erfaren vatteninstruktör och hade lagt upp ett intervallbaserat pass där vi skulle hinna med så mycket som möjligt under en bestämd tid, därav namnet (Crossfit) på passet.

Dagens lunch för min del. Fisk, potatis och grönsaker. Mums!
 

Sedan hade jag lunch, och efter lunchen gick jag på en kostföreläsning. Räknade egentligen inte med att lära mig så mycket nytt, mer att få lite tips kring mitt egna föreläsande och kostrådgivande. Och lite sådant fick jag faktiskt, så det var roligt.

13.30: Spinning high & low, älskade hatade intervaller. Roligaste spinningpasset jag varit på på länge. Två grymt inspirerande och glada tjejjer som höll passet, och det var 3 block med olika sorters intervaller. Grym glädje och inspiration!

Grit i en disco-pimpad sal
 

14.45: Grit strength. Ett nytt pass från Les Mills som funkar ungefär som body pump, men med färre reps i övningarna, så det var mer likt superset än body pumpens uthållighet. Jag gillar sådant upplägg, men pga knäna passade inte övningarna mig. Dessutom var just denna instruktören så otroligt dryg och självälskande att jag bara ville spy på honom. Blä!

16.15: Yoga hip challenge. Egentligen hade jag bokat military training, men när knäna började göra ont under grit-passet så övergav jag den tanken och följde med Camilla på yoga istället. Det var ett yin-yogapass, vilket är mycket passiv stretch och man sitter i varje övning länge, flera minuter. Jag kände mig stel, övningarna ömmade, men det var ändå väldigt skönt. Jag var så trött att jag slumrade till några gånger, i de riktigt avslappnande övningarna. Skönt!

Kangoo jump - ett pass jag kikade på men inte deltog i. Speciella skor på fötterna som gör att man kan studsa fram. Såg jätteroligt ut!

Sedan var det dusch, middag och hemfärd som gällde, och när jag kom hem så somnade jag nästan direkt. Igår kände jag mig nästan bakfull, och på eftermiddagen somnade jag på soffan några timmar. Idag känner jag mig dock pigg och utvilad igen, och lördagen minns jag som jättelyckad och suveränt rolig. Om jag får chansen att åka dit nästa år igen så kommer jag absolut att göra det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0