Öva nya massagegrepp

Camillas vänstra axel lägre och mer avslappnad än den högra, efter att jag masserat och stretchat vänstra sidan
 
Igår övade jag och Camilla lite nya massagegrepp som vi lärt oss på massageutbildningen i helgen som var. Mycket av greppen handlade om stretch, och av behandling av faschior som omsluter muskelbukarna. Det som är häftigt med många av greppen är hur man på ganska kort tid kan se en markant skillnad, som på bilden ovan, när Camillas vänstra axel efter behandling är betydligt lägre än den högra obehandlade axeln. Hur bestående dessa skillnader sedan är efter behandling är svårt att säga, mest troligt krävs ju upprepade behandlingar ganska ofta för att man ska lyckas lindra besvärliga spänningar, men så är det ju med all massage.
 
Det känns i alla fall som ett roligt tillskott till den massage jag redan kan, och efter mycket övning hoppas jag att jag känner mig säker nog för att testa mer och mer på kunder vi har. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0