Huvudvärken

Har haft envis och långdragen huvudvärk till och från senaste veckorna, och värst är det på mina långa måndagar som jag jobbar. Det rör sig om spänningshuvudvärk, det är jag övertygad om, och det behövs en rejäl massage - snart! - för att råda bot på den. Idag trodde jag allvarligt att skallen skulle gå i bitar när jag lyfte en tung låda, det var som att gruvarbetare slog på skallbenet innifrån. Blä. Var lite orolig för mitt spinningpass, men det hade jag ingen anledning till. Mitt spinningpass är måndagarnas himmelrike, och givetvis försvann huvudvärken lika snabbt som jag drog på mig träningskläderna. Härligt! Jag kunde köra stenhårt med deltagarna hela passet utan att känna av det minsta skallebank.
 
När jag sedan promenerade mot bussen på väg hem igen så smög den sig tillbaka. Den är inte alls lika stark som tidigare idag, men den finns där och stör lite. Men det märkliga med huvudvärk är att när man har den så länge så märker man inte av den på samma sätt hela tiden. Det är nästan som att jag inte tänker på den längre. Förutom tidigare idag då när den var så himla intensiv.
 
Jag brukar försöka massera min egen nacke lite när huvudvärken smyger sig på, men det som är typiskt för spänningshuvudvärk är hur otroligt bra den lindras av träning. Bara en av många saker som träning är så himla bra för, och tur är det för mig eftersom jag har just spänningshuvudvärk till och från. Men jag får lite skylla mig själv, eftersom jag vet att detta dyker på mig när jag går för länge utan massage. Det är bara att boka in sig hos en kollega regelbundet så slipper jag huvudvärken. Men det är väl så de flesta funkar, man behandlar oftast efteråt istället för att vara klok och förebygga..
 
Aja, imorrn är det planeringsdag hela dagen på jobbet. Brukar vara trevligt, mycket snack och roliga ideer och förslag som kommer upp och diskuteras. Jag ser fram emot det. Jag och två kollegor ska hålla en liten presentation om en kurs vi går just nu också, så det ska bli spännande att få höra vad de övriga tycker och tänker kring det :)
 

Nu är det dax att sova snart, så jag orkar vara pigg och glad hela långa dagen imorrn. Natti natti! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0