Aldrig mera fet

 
På grund av lite tristess här hemma i ensamheten så surfade jag runt på lite play-sidor, och hitade en intressant länk på TV3s hemsida som hette "Aldrig mera fet". Klickade på den och hittade ett program som jag vill slå ett slag för här i bloggen. Varje enskilt program handlar om en person som under ett års tid går ner i vikt från sjuklig fetma till normalvikt. Man får följa deras resa, i korta drag förstås, och jag tycker det är väldigt intressant!
 
Det jag tycker är mindre bra i programmet är att deltagarna ska leva på pulver under första tiden, och denna tid är ganska lång. Detta har man ju sett inte är så himla bra för kroppen, och jag tycker alltid att riktig mat är bättre. Nya matvanor är svåra att få till, och vissa personer kan behöva en boost i viktnedgången, och får absolut det med hjälp av pulver. Men nya matvanor måste ju personen skaffa så småningom ändå, och då tycker jag det är lika bra att göra det på en gång, och boosten i viktnedgången får de pga att de lever på en kalorisnål diet, som också går att få till med vanlig mat. Förr eller senare måste personen ändå lära sig vad bra mat är, och hur en normalstor portion ser ut.
 
Men det är ett bra och inspirerande program, så jag rekommenderar det ändå! :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Tyckte också att det var bra förutom just det att gå på pulver i hela tre månader...

Svar: Ja precis. Passande förresten, på tv3play är det reklam för OLW och "fredagsmys" med chips i varenda reklampaus, haha. Känns inte helt genomtänkt...
Anna Meissner

2012-11-17 @ 20:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0