Vintern ger inte upp utan en fajt


Utsikten från vår balkong i morse


Jag ville ju verkligen verkligen inte tro väderprognosen i veckan, som för helgen visade att vi skulle få snö här i Luleå idag. Det har ju varit superfint väder flera dagar i rad, och så är det ju dessutom maj! Då kan det ju inte snöa! Men snö var precis vad jag såg när jag tittade ut genom fönstret i morse. Stora tunga flingor (sådana som jag vintertid tycker är så himla fina, men som inte alls passar nu) föll sakta från himlen utanför och gav oss vita tak och vita gräsmattor igen. *suck* 
Yr.no lovar uppehåll imorrn, till och med sol på eftermiddagen, men min iPhone visar snöblandat regn. iPhone brukar ha kass koll, medan Yr.no faktiskt brukar vara den mest pålitliga vädersajten (trots att den är norsk... :P ), så jag hoppas att det ska vara så även imorrn. Håller också tummarna för att min sambo ska vilja övningsköra med mig imorrn om det nu blir schysst väder. Hoppas hoppas hoppas...

Idag ska vi på vårmässa i Arcushallen här i Luleå. Passar ju fint nu när vintern visar att den inte ger upp för våren utan en fajt! Förhoppningsvis kan vi på mässan få lite roliga tips och ideer om trädgården till sommaren, och så vore det skoj att få provsmaka lite mat och sånt också. Innan vi tar oss till mässan ska jag göra ett välbehövt stopp hos frisören. Mitt hår är långt och står åt alla håll, så det är dax att röja upp lite på skallen. Jag gillar min nya frisör (bytte frisörsalong från Lyxx till Nikita Hair när min frisör på det förstnämnda stället började klippa mig i lite pojkliknande frisyr. Tyckte det kändes bättre att helt byta salong då, än att byta frisör på samma ställe. Dessutom var man tvungen att boka tid så himla långt i förväg där. Me no like. Men nya stället gillar jag. Och min nya frisör, hon är jättesöt och duktig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0