Instruktörskväll och kanotpolo


StiL-instruktörer in action


Igår var det terminsavslutning för alla gruppträningsinstruktörer på StiL. Vi började med gemensam middag, där våra "bossar" fixat jättegod mat med räkor, fläskfilé och potatisgratäng. MUMMA! Sedan fick vi smarrig efterrätt och lekte en lek där vi skulle beskriva och gissa kändisar. Eftersom det var min första termin som instruktör denna termin, så var allt nytt för mig så de andra fick förklara lekreglerna lite för mig. Men det var riktigt roligt.

Sedan var vi några frivilliga som valt att prova kanotpolo med StiLs kanotpololag. Jag visste väldigt lite om kanotpolo innan, och var lite skeptisk, men nu vet jag lite mer! Det var superkul, och jobbigt! Det var rätt svårt att manövrera kanoten i vattnet precis så som jag ville, mellan de andras kanoter och så, men det gick rätt bra ändå och mitt lag vann! Vi avslutade med en stafett där mitt lag också vann. Vi blev klara rätt sent, så idag är jag trött och dessutom ganska mör i kroppen efter att ha använt den på ett helt nytt sätt, men det var det absolut värt!

Vi fick också reda på att Luleå har några av de bästa kanotpolospelarna i hela landet, alla i laget utom en är med i landslaget. Häftigt! StiLs kanotpololag har vunnit SM i kanotpolo 6 år i rad. Rätt tufft :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0