...så ska vi byta rumpa...?

Har varit superkass på att blogga i veckan, men jag har helt enkelt inte haft tid! Har jobbat massor och väl hemma har jag helt enkelt prioriterat annat. :)

I måndags och tisdags höll jag ju spinning, så i onsdags hade jag en skön vilodag. Kände mig dock ruskigt pigg onsdag förmiddag, och funderade på om jag skulle träna ändå, men det fanns faktiskt inte så mycket tid till det. Efter jobbet for jag direkt ner på stan med Malin och vi gick på tjejkväll hos Acctive Fitness och Hälsa, en liten träningsbutik inne i stan. Min förhoppning var ju att få luska reda på lite mer om proteinpulver, så jag högg tag i en tjej som berätta lite om olika sorter, och sedan på lagret rotade fram en blå burk vassleprotein med smak av grapefrukt!


Mina fynd på Acctives tjejkväll


Jag köpte det pulvret, och fick sedan med mig en påse hem med lite give aways. Dessutom fick jag med mig ett pulver "enervit R2", som innehåller lite aminosyror, mineraler och energi som tydligen ska vara bra att blanda med vatten och dricka under och efter långvarig träning. Jag tycker det smakar ungefär som C-vitaminbrus, men det var förstås betydligt dyrare. Jag fick det så jag kan bjuda på det på Spinningvasan som jag ska hålla i imorrn, så det tänkte jag bjuda på. Tillsammans med lite annat smått och gott... :)

Grapefruktpulvret testade jag i en smoothie idag, och det smakade väl sådär... Det funkade, och jag fick ju i mig drycken, men det var inte direkt gott... Jag gjorde då en smoothie på blåbär och hallon, men ska testa göra på banan och mango istället, det kanske passar lite bättre ihop med exotiska frukter...

I torsdags morse körde jag och Malin crossfit i funktionella rummet, och det var sjukt tungt! Vi har ju inte kört crossfit på länge, och det kändes. Passet såg ut såhär:
På tid, 8 varv av:
12 boxhopp
10 knäböj
8 knees to elbows

Det låter ganska enkelt, men 8 varv va ingen lek! Det tog 20 minuter att kämpa sig igenom det för oss, för vi va inte direkt snabba, och vilade en del mellan övningarna. Phu! Vi måste helt klart köra mer sånt. Frågan är ju bara när man ska ha tid för det... :-S

Igår (fredag) var tanken att jag skulle ha en vilodag, men så fick jag en avbokning på Miloninstruktion, så jag bestämde mig för att testa CxWorx, Les Mills Core-pass som vi tagit in. Jag har inte testat det fast vi har haft det ett tag nu, så det var verkligen dax! Det var jättetungt och jobbigt, men jag tror jag hade haft lite lättare för det om jag varit uppvärmd, vilket jag inte var. Visst, passet hade en uppvärmningslåt, men den var rätt tuff redan från början, så det kändes inte direkt som en superbra uppvärmning. Men annars var passet jättebra, tufft och roligt!


Sara kör hårt på CxWorx


Det är en del rumpa i detta pass också, och det gillade jag. Sedan var det en del roliga varianter av övningar som man kände igen, tex "hunden" med gummiband (som Sara gör på bilden) mm. Upptäckte dock hur svag jag är i coremusklerna, usch! Sara som ledde passet var grym, och jag blev helt klart avis på hennes styrka, och på hennes snygga rumpa! Sedan säger hon i omklädningsrummet efter passet att hon vill ha en kropp som min!? Jaa, nog kan vi byta...! :P Jag ska helt klart försöka gå på passet igen, så kanske jag kommer lite närmare Saras styrka (och rumpa, hehe).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0