Ute vs inne


Jag utomhustränar på semestern i Spanien förra sommaren


Man får väl ändå säga att det är sommar nu, även om vädret varit kasst och solen lyst (höhö) med sin frånvaro under juni... Gymet är hur som helst väldigt glest befolkat, ett tydligt sommartecken!

Många trappar ner träningen under sommaren, och det är klart att utan rutinerna som jobbet ofta ger, så kan det vara lite klurigare att ta sig iväg till gymet. Ett glas rosé och en god bok i hängmattan lockar (vid fint väder) oftast mer än ett svettigt pass i gymets dystra hörn. Och så åker förstås många på semester, och där har man ju kanske varken tid eller möjlighet att gå på gym. Ett trick då är ju förstås att träna ute, och antalet löpare utomhus ökar ju på sommarhalvåret. Uomhusträning i form av löpning, cykling, promenader och inlines är ju perfekt, eftersom det bara är att kliva utanför dörren så kan man påbörja träningen.

Personligen är jag dock en inbiten gymare. Jag älskar att vara ute och bada, sola, vandra och segla, men just träna gör jag helst inomhus. På semesern i Spanien förra sommaren så promenerade jag ute varje morgon, och några gånger stannade jag till på en liten "lekplats" där det fanns redskap för uteträning uppsatt. Men det var ändå inte samma sak som mitt älskade gym, och hade det funnits ett inomhusgym i närheten hade jag hellre gått dit, utan tvekan! Men uteträning funkar ju om man inte har nåt alternativ förstås...

Sååå... i sommar kommer jag ändå att hålla till lite på mitt gym så länge jag är i stan, och när jag inte är i stan så får jag hitta andra alternativ. Eftersom jag älskar glass, och en varm sommar äter jag gärna glass typ varje dag, så måste jag hålla igång åtminstone lite grann under sommaren, även om jag är på resande fot. Jag har ju ett skafferi av enkla styrkeövningar att köra utomhus; dips, armhävningar, sit-ups, omvända crunches (min favvoövning för älskade magen), rygglyft, plankan mm. Och för benen min kära rehabövning - excentrisk knäböj. Jogga ute brukar jag totalvägra, men promenader kan jag ju ta. Sen är jag all set för en somrig mängd glass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0