Sjukgymnastbesök

Idag började jag dagen med ett besök hos min sjukgymnast, Hanna. Hon kollade lite på när jag gjorde mina exentriska benböj, och så testade hon mig i lite koncentriska övningar, tex djupa benböj och utfallssteg/gång. Jag kände ingen smärta i knäna, varken under övningarna eller efteråt, vilket betyder att sjukgymnastiken har hjälpt, och att mina knän äntligen är bättre!

Hanna sa att de excentriska knäböjen som jag har gjort sedan jag först besökte henne, ska jag göra i 3 månader innan man utvärderar om det har hjälpt eller inte, och jag har bara kört i 2½ månad, men det verkar ju gå jättebra, och då kommer jag få fortsätta med dem. När jag kommer hem efter semestern kommer jag mest troligt få lite nya övningar som innehåller koncentrisk träning, typ utfallsgång och liknande. Nu är utfallssteg inte alls min favoritövning, men jag ser faktiskt ändå fram emot att få köra lite nya övningar. Framförallt känns det peppande att det går framåt, att min äckligt tråkiga rehab faktiskt hjälper! Till hösten kommer jag kanske kunna träna nåt hårt cirkelpass med Camilla och gänget, i alla fall en gång i veckan. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0